A webshop auditálás részei és folyamata

  • 2019. 08. 05., 19:23
Az online felületek működésének elemzése elengedhetetlen minden jól működő vállalkozás számára, különösképpen igaz ez a webshopokra. A webshop auditálás az üzleti tevékenység különböző részeire terjed ki, többek között a keresőoptimalizálásra (SEO), a tartalomra, a weboldal teljesítményre valamint a felhasználói élményre (UX).
794
Mielőtt tovább navigálsz az oldalról, kérlek nézz meg más cikkeket is az oldalon, hátha találsz más olyan tartalmat amivel újabb informatikai tudásra tehetsz szert vagy akár időt spórolhatnak az itt található tippek, trükkök, hasznos tudnivalók.

A webshop auditálás részei és folyamata

Az online felületek működésének elemzése elengedhetetlen minden jól működő vállalkozás számára, különösképpen igaz ez a webshopokra. A webshop auditálás az üzleti tevékenység különböző részeire terjed ki, többek között a keresőoptimalizálásra (SEO), a tartalomra, a weboldal teljesítményre valamint a felhasználói élményre (UX).
Az auditálás biztosítja, hogy megismerhesd webshopod minden összetevőjét és rávilágít azokra a hibákra, hiányosságokra, melyeket ki kell javítanod. Az auditálásnak minden esetben arra kell
összpontosítania, hogy mi történik ebben a pillanatban a webshopban; vagyis az aktuális állapotot mutatja be.
Ebben a cikkben a webshop auditálás területeit mutatom be illetve egy-két példán keresztül szemléltetem, hogy milyen előnyökkel jár.

Keresőoptimalizálás (SEO) auditja

A keresőoptimalizálást tekinthetjük az elemzés alapjának, hiszen ennek segítségével lehet a leghatékonyabban növelni a webshop eladásait;
A webshop audit rávilágít olyan seo hiányosságokra, problémákra, amelyek javításával a webshop helyezései javulnak, nő a látogatottság és ezzel arányosan a bevétel is. Arra kell helyezni a hangsúlyt, hogy a nyitólap, a termék kategória oldalak és a termék oldalak mind a keresőmotorok, mind a felhasználók számára könnyen megtalálhatók és beazonosíthatók legyenek.

Néhány fontos szempont, amit szem előtt kell tartani:

  • Hogyan kezeled a szezonális termékek SEO-ját?
  • Hogyan kezeled a SEO-t új termékek esetében?
  • Mit csinálsz a megszűnt termék oldalakkal?
  • Milyen tartalom van a termékoldalakon?
  • Hogyan kapcsolódnak a webshop oldalai egymáshoz (belső linkelés)?
  • Az egymáshoz kapcsolódó termékek megfelelően vannak összerendezve?
  • Milyen ALT tag-ek vannak beállítva a termék fotókhoz?

A webshopok SEO auditja ezen felül duplikált tartalmakat, hiányos META információkat, 404-es oldalakat, gyenge belső linkeléseket keres.
Fontos felhívnom a figyelmet arra, hogy a webshop SEO audit illetve összes többi auditálás egy átvilágítást készít, feltárja a hiányosságokat, de nem feladata a javítás. Az audit típusától függően a hibák, hiányosságok korrigálását a SEO szakértő, a webfejlesztő vagy az UX designer végzi. (Vagy akár együttesen.)

Platform vagyis a webshop motorjának auditja

Az online kereskedelemben a legfontosabb a számunkra legmegfelelőbb webshop motor kiválasztása. A webshop platform audit elsősorban azt vizsgálja, hogy aktuális lehet-e a webshop motorjának a lecserélése, vagy elegendő a jelenlegi optimalizálása. Abban az esetben, ha az eladásaid egy ideje már csökkenő tendenciát mutatnak, mert a webshop motor lassú, rugalmatlan, hiányos a funkcionalitása, akkor megeshet, hogy új platformra kell váltani amely potenciális ügyfeleket hozhat.

Mik lehetnek a platform váltás okai?

Jobb felhasználói élmény (UX) – Milyen a webshop navigációja? Mekkora a betöltési sebesség?
Hogyan kezeli a webshop a termék fotókat? Előfordulhat, hogy egy új platformon javulnak ezek a tényezők.

Mobilra optimalizálás – A webshopodnak tökéletesen kell megjelenni minden képernyőméreten, hiszen az internetet használók több mint fele már mobilkészülékről böngészik.

Piaci feltételek - Mivel megnövekedett szükség van arra, hogy a felhasználóknak többcsatornás élményt kínálj, ezért a változó piaci feltételek miatt lehet, hogy fejleszteni kell a webshopodat.

Méretezhetőség – A jelenlegi webshop motorod esetében van lehetőség bővülni, amennyiben a forgalmad is bővül?

Költség - Amennyiben egy másik platformon olcsóbb, ugyanolyan (vagy jobb) minőségű, miért maradnál a jelenlegi platformon?

Platform sebesség - A lassú betöltési sebesség káros lehet a SEO-ra, ami befolyásolhatja a látogatók számát. Ha valaki meglátogatja az oldalt, és túl sok időt vesz igénybe a betöltés, nem fog tovább böngészni a webshopodban.

Amennyiben a platform váltás mellett döntesz, mindenképpen tisztában kell lenned azzal, hogy egy ez nagyon idő és munkaigényes feladat. Ráadásul befolyásolni fogja a webshopod SEO-ját is. Ezért a döntéshez mindenképpen szükséges a keresőoptimalizálás (SEO) auditja is.

Konverziós arány (CTR) auditja

A webshopodnak a látogatóidból, vásárlókat kell csinálnia. Amennyiben ezt a feltételt nem teljesíti, akkor felesleges forgalmat ráirányítani. Ez az erőforrásaid (pénz és idő) pazarlását jelentené. A konverziós arányokat felhasználhatod a konverziót végző felhasználók százalékos arányának maximalizálására. Számos tényező befolyásolja a konverziós arányokat, következzen néhány, amikre
összpontosítanod kell az elemzés során.

A cselekvésre ösztönzések (CTA) ellenőrzése – A konverziós arány alacsony lehet a nem megfelelő cselekvésre ösztönző elemek miatt.

Tipp: a CTA gombok legyenek színűkben és méretükben is feltűnőek, emelkedjenek ki környezetükből. Megfelelő szövegezésük több százalékkal képes javítani a konverzión.

Kezdőoldal és a céloldalak – Sok esetben a nem megfelelően felépített céloldalak (landing pages) az okai az alacsony konverziós aránynak. A legtöbb webshop itt veszíti el a látogatóit.

Űrlapok – Vizsgáld meg az űrlapjaidat, mert előfordulhat, hogy felesleges információkat is elkérsz a felhasználóktól, ami miatt egyszerűen elhagyják a webshopodat.

Regisztráció – Nem kényszerítheted a felhasználóidat regisztrációra, ha ők nem akarnak regisztrálni a weboldaladra. Ez a vásárlók elvesztésével járhat, amit könnyen ki lehet küszöbölni a „vendég” vásárlás (guest checkout) bevezetésével.

Fizetési folyamat (Checkout Process) – A fizetési folyamatnak gyorsnak és zökkenőmentesnek kell lennie, hogy a minimálisra csökkentsd a kosárelhagyásokat.

A mért dolgokon lehet (szabad) javítani

A változtatások hatását minden esetben mérni kell, erre pedig az egyik legjobb felület a Google Analytics. Segítségével a változtatásaid adatvezéreltek lesznek, amely szemlélet az egyik kulcs a
sikeres webshop működtetéséhez.

A Google Analytics segítségével a következőkre derülhet fény:

  • Mi működik és mi nem a webshopodban
  • A/B teszteléssel javítani lehet bizonyos elemek konverzióját
  • Megtudhatod honnan érkeznek pontosan a látogatók a webshopodba
  • Megtudhatod mennyire értékesek az új és a visszatérő látogatóid
  • A konverziós arányok mérésének segítségével tesztelni tudod, hogy mi az ami hatékony és mi az ami nem

Mik a célok?

Minden auditálás megkezdése előtt tisztában kell lenni azzal, hogy mi is az ellenőrzés célja, és mit szeretnénk elérni a segítségével. Növelni szeretnénk a konverziók számát? Esetleg a látogatószám növelése az elsődleges? Magyarán az ellenőrzés elkezdése előtt pontosan meg kell határozni a célokat, hogy a kapott eredményeket megfelelően lehessen felhasználni.

Mielőtt tovább navigálsz az oldalról, kérlek nézz meg más cikkeket is az oldalon, hátha találsz más olyan tartalmat amivel újabb informatikai tudásra tehetsz szert vagy akár időt spórolhatnak az itt található tippek, trükkök, hasznos tudnivalók.
Ha tetszett ez a cikk vagy segítségedre volt egy probléma megoldásában, kérlek oszd meg a Facebookon az alábbi TETSZIK vagy MEGOSZTÁS gombokkal, hátha másoknak is hasznos lesz:
Ha hasznosnak találod az ITBázis oldalt vagy bármelyik cikket, kérlek egy megosztással segítsd a munkánkat.

VR válogatott információk

A VirtuALL portálon és az interneten elérhető hasznos információk a virtuális valóság eszközökről (ár, vásárlás, kipróbálási lehetőségek, stb.) és magáról a témáról.

Legfrissebbek

A webshop auditálás részei és folyamata 2019. 08. 05., 19:23  |  794

A webshop auditálás részei és folyamata

Az online felületek működésének elemzése elengedhetetlen minden jól működő vállalkozás számára, különösképpen igaz ez a webshopokra. A webshop auditálás az üzleti tevékenység különböző részeire terjed ki, többek között a keresőoptimalizálásra (SEO), a tartalomra, a weboldal teljesítményre valamint a felhasználói élményre (UX).


Elérhető e weboldala a világ minden táján? 2018. 10. 15., 08:00  |  883

Elérhető e weboldala a világ minden táján?

Ezen a webhelyen megtudhatjuk hogy milyen sebességgel tölti be a böngésző egyes országokban a weboldalunkat.


Hogyan készítsünk saját weboldalt? 2018. 10. 11., 10:53  |  1595

Hogyan készítsünk saját weboldalt?

Ingyenes, gyors lehetőség ha weboldalt szeretnénk. Egyszerű a használata és sok helyen találunk a neten segítséget hozzá. Én is kipróbáltam, csak ajánlani tudom.


Online ingyenes képszerkesztő programok 2018. 07. 12., 10:00  |  20558

Online ingyenes képszerkesztő programok

Ha nem szeretnénk telepíteni képszerkesztő programot a gépünkre, vagy fizetős alkalmazásokat megvenni, de van pár képünk amit kicsit szeretnénk feljavítani, átszerkeszteni, tudok ajánlani pár jó online képszerkesztő programot.


Hol találhatsz ingyenes, jó minőségű képeket? 2018. 06. 07., 10:49  |  1668

Hol találhatsz ingyenes, jó minőségű képeket?

Munkám során többször előfordult, hogy keresnem kellett a neten, hogy hol találok jó minőségű szép képeket amiket weboldalhoz is fehasználhatok, hírhez, cikkhez, bloghoz vagy slideshowba.


Hogyan egészítsünk ki egy videót képekkel? 2018. 06. 05., 09:40  |  1910

Hogyan egészítsünk ki egy videót képekkel?

A napokban keresgéltem éppen olyan videó szerkesztőt ami ingyenes és meg is tudom csinálni rajta, hogy egy videóhoz tegyek hozzá még képeket.


ITBAZIS KÖZÖSSÉGEK

Témakiválasztás

Szeretnéd a virtuális valóság témában hamarabb megtalálni a számodra hasznosabb tartalmakat?

Az alábbi két gombra kattintva a hírek jellemzői, címkéi és témái alapján tudsz szűrni.

CIMKÉK TÉMÁK

Partnerek

Partner oldalunkon keresztül olyan weblapokra tudsz eljutni akik szintén a Informatikában érdekeltek.