Tehát, pontokba szedve:
1. Helyi cégjegyzék pl. https://www.google.hu/intl/hu/business/
Fontos, hogy a Google cégembe beregisztráljunk, hiszen ha az emberek a keresőbe beírják majd a vállakozásod nevét, akkor itt az adatlapod meg is jelenik térképpel együtt.
Hogyan működik ez? a fenti linkre kattintva (https://www.google.hu/intl/hu/business/), létrehozhatod a vállalkozásod adatlapját. Itt megadod az összes adatot, cím, telefonszám, email cim, nyitvatartás, esetleg pár fotó, rövid bemutatkozó szöveg, és már kész is van.
Ajánlatokat tehetsz ki, híreket, különlegességeket, így a vásárlóid mindig tudják mikor mi történik a vállalkozásodban.
További cégjegyzékek: https://www.e-cegjegyzek.hu/?cegkereses, http://ceginfo.hu/
Itt megyénként tudsz választani, rá tudsz keresni más cégekre meg tudod nézni, érdemes-e azzal a céggel üzletelni, stb...
2. Weboldal
A weboldalunk kiválasztásánál, több szempontot kell figyelembe venni.
Számos weboldalkészítő dolgozik nyílt forráskódú tartalomkezelő rendszerekkel, mint pl. Wordpress, Joomla, Drupal stb… ezeknek a rendszereknek számos előnyük van, de persze hátrányuk is.
Előnyük:
- ingyenesen letölthetők
- számos ingyenes sablon közül választhatunk, mikor a grafikai megjelenítésnél tartunk
- rengeteg hasznos bővítmény áll rendelkezésre
- SEO barát, jobbnál jobb SEO bővítmény érhető el hozzá
Hátrányuk:
- mivel nyílt forráskódú, így sajnos könnyen feltörhető, komoly károkat okozhatnak a weboldalon a hackerek
Ha egy egyedi fejlesztésű CMS rendszerben épült weboldal mellett döntenénk, meg kell néznünk az adott cég kínálatát. Milyen funkciókat építettek bele a tartalomkezelő rendszerbe, melyik számunkra az előnyös. Ezek mivel zárt a forráskód, talán biztosnágosabbak.
3. Közösségi média
Ha már elkészültünk a cégjegyzékkel, és működik a weboldalunk, jöhet a közösségi média! Facebook, YouTube, Twitter, Instagram, Snapchat, LinkedIn ezeken a felületeken regisztrálhatunk, kiváló marketing lehetőségeket rejtenek magukban.
Üzletszerzésre ajánlott:
- Snapchat
Ezek kitűnő felületek a vállalkozások számára, kommunikálás, marketing üzenetek megjelenítésére. Természetesen utána kell járni, hogy jogilag mit szabad és mit nem megjelenítettni, mert vannak bizonyos irányelvek amit be kell tartani.
https://www.facebook.com/business/
4. Mobilalkalmazások
A mobil telefonok térhódításával egyre több cég számára vált fontossá a céges mobil applikációval való megjelenés.
Előnyei:
- a cég bemutatása
- üzletlista
- közvetlen tárcsázás, üzenetküldés
- térképen való megjelenés, útvonal tervezés
- facebook megosztás
- hírek, akciók megjelenítése
Tehát ez egy új piacon való megjelenés, új marketing lehetőségekkel!
Bármelyiket válasszuk, ezeken a helyeken egyre több ember fog megismerni minket, a vállakozásunkat.