Az online jelenlét marketingje
A vállalkozásunk megtalálható mostanra az online térben, ezért elkezdhetünk marketingelni.
Több mód is van erre hogyan tehetjük ezt meg:
- Keresőkkel
- Más oldalakról
- Közösségi médiából
- E-mailben.
Az online hirdetések során a fizetett keresések, a közösségi oldalak és az e-mailek jelentősége nagy, alkalmazzuk őket bátran! Fizetett kereséssel a fő termékeinket és a kiemelt eseményeket (Pl. karácsony, húsvét) hirdessük.
Egy dolgot szem elött kell tartani, hogy ezek a reklámok csak rövid távra jók, mivel ha elzárjuk a pénzcsapot, abban a pillanatban a reklámok is leállnak, ellenben a keresőkben való jó helyezéssel ami hosszútávon hozza a látogatókat és már nem is kell fizetni érte.
De mi is ez a fizetett keresés?
A fizetett keresés (PPC, Pay Per Click) teszi lehetővé a hirdető számára hogy listázásra kerüljön a keresők oldalán bizonyos kulcsszavakra. Ezeket portáloktól és kereső hálózatoktól lehet vásárolni. A kulcsszavakhoz kattintási összeg tartozik, két nagy hálózatot említenék itt meg a Google Adwords-ot és a Bing ADS.
A közösségi hirdetéseket és az e-mailes kampányokat együttesen alkalmazzuk, hogy az ügyfeleket elérjük vele és ösztönözzük őket hogy a közösségi oldalakon hagyjanak visszajelzést.
Hogy gondolkodik az ügyfél?
Beír valamit a keresőbe egy szót amit épp keres vagy akár egy mondatot... és Ő pontosan arra kíváncsi amit oda beírt, ha mi releváns termékeket vagy szolgáltatásokat hirdetünk, akkor a kereső megjeleníti (a találati lista kiemelt helyein) a mi hirdetésünket ennek az ügyfélnek.
A keresési találati listában való jó helyezés elérésének két fő módja létezik az egyik a keresőoptimalizálás a másik a keresőmarketing.
Keresőoptimalizálás
Az oldalunkat a megfelelő emberek figyelmébe ajánljuk, pont akkor amikor Ő termékeket vagy szolgáltatásokat keres. Ennek sok módja van később visszatérünk rá, egyenlőre annyit kell tudni, hogy milyen szavakra keresnek az emberek amik a legrelevánsabbak a vállalkozásunk számára.
Keresőmarketing
Fizetnünk kell azért, hogy megjelenjen a hirdetésünk a megfelelő kulcsszavak használatakor. A legtöbb kereső aukciós rendszert alkalmaz, ahol versengenek a vállalkozások a jobb helyekért. Bárhol és bármilyen formában megjelenhet a hirdetés, tartalmazhat képet, szöveget és interakcióba léphetünk vele.
Beállíthatjuk, hogy milyen típusú emberek lássák a hirdetést és milyen oldalakon jelenjen meg. A közösségi hálózatokon ( Facebook, a Twitter vagy a Google+ ) is van lehetőségünk hirdetéseket létrehozni. Ezzel is a vállalkozásunkra vonhatjuk a figyelmet ugyanakkor tarhatjuk az ügyfelekkel a kapcsolatot.
Végül az e-mail marketing
Ösztönözze a látogatóit a feliratkozásra vagy a vállalkozásról érkező e-mailek fogadására. Küldhet kupont, népszerűsíthet eseményt, akciót. Ha tudjuk, hogy találjuk meg online az embereket és ők hogyan találhatnak meg minket nagy jövő áll a vállalkozásunk előtt. Minél többféle digitális marketinget alkalmazunk, annál több az esélyünk a potenciális ügyfelek eléréséhez.