Hozzávalók:
- Domain név
- Tárhely
- Webhely szerkezetének megtervezése
Hogyan is fogj hozzá?
Elsősorban kell egy jó ütős domain név. Ez nagyon nem egyszerű feladat, ráadásul azt is nézni kell, hogy amit kitaláltál foglalt e már esetleg, ha igen akkor két lehetőséged van kitalálsz egy másik nevet helyette vagy esetleg ha neked mindennképp az a domain név kell ami már foglalt akkor meg is veheted azt a tulajdonosától. Egyszerű adásvételi szerződés, amit tulajdonossal és a regisztrátor céggel egyeztetve kell megírni.
Keress olyan nevet amiben lehetőleg legyen benne a legfontosabb kulcsszavad, mert a domain név nagyon erősen SEO - keresőoptimalizáló eszköz. Továbbá nem túl hosszú és könnyen tudsz vele te vagy céged azonosulni. Induljunk ki abból hogy ez a domain név ami kell neked épp szabad. Na de hogy hol is tudod ezt ellenőrizni?
Van egy hivatalos központi weboldal erre ahol le tudod ezt csekkolni:
Amennyiben szabad a domain név akkor kereshetsz egy tárhelyet is neki. Ha pedig foglalt a kiszemelt domain, a részletes kereső megmutatja neked ki a tulajdonosa, és meg is veheted tőle.
No de hol kapsz tárhelyet?
Ilyenkor nagy segítőd a kereső... beírhatod a böngésződ keresőjébe hogy tárhely szolgáltatók és biztos nagyon sok jó találatot fogsz kapni, vagy ha esetleg van ismerősöd akinek már van weboldala, tőle is megkérdezheted, neki hol van a tárhelye.:)
De mi is a tárhely?
A tárhely az a terület egy szerveren ahová elhelyezheted te vagy a szolgáltatód a weboldaladat és tartalmát. Ez azt jelenti, hogy a weboldalad összes tartalma itt lesz, a képek, a videók a weboldal kódjai... minden.
Weboldalad szerkezetének megtervezése
Ez egy nagyon fontos lépés szintén, mert itt végig kell gondolnod milyen oldalt is szeretnél.
Milyen információk legyenek rajta?
Először is kell egy kezdőlap. Ez a weboldalad online kirakata, ide érkeznek az emberek ha begépelték a domain neved.
A kezdőlap emellett a webhelyed további oldalaira irányítja a látogatókat, amelynek eszköze a navigáció.
A navigációs címsorok az oldalad tetején a menüben vagy az oldalad alján a láblécben is elhelyezkedhetnek. Bármelyikről legyen szó, ez gyakorlatilag egy menü, amely használatával az emberek a webhely egyik részéről a másikra lépkedhetnek.
A webhely elrendezése nagyon fontos.
Elsőként gondolj azokra az oldalakra, amelyeket gyakran látogatsz, és jusson eszedbe azok elrendezése. Most döntsd el, milyen tartalmat szeretnél kínálni, majd csoportosítsd olyan módon, hogy ésszerű elrendezést kapjon.
Sok webhelykészítő eszköz kínál egyszerű webhelysablonokat, amelyek segítségével megteheted az első lépéseket.
Könnyű kiindulópont, ha a legtöbb webhelyen látott oldalakkal és szakaszokkal kezded ezek már szinte kötelezőek. :)
A Rólunk vagy Elérhetőség oldalak is ilyenek például. A weboldalad elérhetőségi oldala tartalmazhatja a címet, telefonszámot, e-mail címet, vagy akár egy térképet is az útvonal feltüntetésével. A Rólunk oldalon elmondhatod vállalatod történetét, és fényképeket vagy videót is bemutathatsz a legjobb munkáidról.
Nem létezik kifejezetten jó vagy rossz elrendezés, de mindig fontos, hogy a látogatók helyébe képzeld magad.
Mit keres? Mit akar elérni a webhelyen?
Úgy kell elrendezned, hogy a látogatók könnyen megtalálják a keresett információkat.