Vajon hogyan lehet gondolkodni az ügyfelek fejével és ennek megfelelően tervezni meg a webhelyet miközben a saját célunkat is a szemünk előtt tartjuk?
Tehát, elhatározzuk, hogy készíttetünk vagy készítünk egy webhelyet. Fontos, hogy tartsuk szemünk előtt a céljainkat és gondoljuk át mi lenne az amit a látogatóink keresnének. A siker titka az, ha ez összhangba kerül, vagyis, amit a vásárlóinktól várunk, ők is azt várják a webhelyünktől.
Gondoljunk csak arra, mi az amit mi is látogatóként keresünk egy céges weboldalon?
Ha visszaemlékezünk arra, mikor utoljára egy weboldalt néztünk és kerestünk egy telefonszámot rajta, hogy tájékoztatást kérjünk.
Könnyen megtaláltuk a telefonszámot?
Nagyon fontos, hogy a webhelyünkön jól látható helyen jelenjen meg a telefonszámunk, a webhely minden oldalán, esetleg kiemelve. Érdemes valami kapcsolatfelvételre ösztönző szöveget megjelenítettni a főoldalon és arról gondoskodni, hogy könnyen megtalálható legyen a kapcsolattartási adatokat tartalmazó oldalunk.
Nagyon jó ötlet, ha a mobilról internetező látogatók egy kattintással fel is tudnak minket hívni. Célszerű a webhelyünkön egy térképet elhelyezni a megközelítésre vontakozó egyéb információk mellett.
Vajon mit kereshetnek még a weboldalunkon az ügyfelek?
Akciókat, árakat, tanúsítványokat, amik igazolnak, hogy jogosultak vagyunk az adott tevékenység végzésére.
Amennyiben gondoskodunk róla, hogy a dolgok könnyen hozzáférhetők, üzleti célunkat könnyen össze tudjuk egyeztetni a látogatóink igényeivel.
A következő lépés a tartalom, vagyis milyen szavakat használjunk a webhelyünkön?
A szövegünknek túl kell mutatnia az értékesítési bemutatón és kerülni kell a szakzsargont és a dicshimnuszokat. Próbáljuk azt kiemelni, hogy tudunk megfelelni az ügyfeleink igényeinek, és hogy tudjuk megoldani a problémájukat. Amint körvonalazzuk, hogy mi az amit a látogatók számára tudunk nyújtani, tartalmunk a webhelyen sokkal vonzóbb és használhatóbb lesz. Nyelvezete legyen bizalmas, de ne tolakodó és a fogalmakat közértetően magyarázzuk el. Rövid történetek is segítenek, hogy látogatóinkkal kialakuljon egy jó kapcsolat.
Ajánlások, elégedett ügyfelek beszámolói, termékeinkről vagy szolgáltatásunkról készült értékelések amik a weboldalunkon megjelenik, szintén nagyon hasznosak.
Termékekről képek, videók, vagy az adott szolgáltatásunkról egy bemutató videó, szintén fontos, hiszen minden másodperc számít amit az emberek a weboldalunkon töltenek és a szavak nem biztos, hogy megmaradnak az emlékezetükben, de a képek, videók, főcímek és az átlátható navigáció, hatalmas segítség lehet, hogy megtalálják amit keresnek mielőtt továbblépnének.
A webhelyünk tervezése és kialakítása során tartsuk szem előtt az üzleti céljainkat és a látogatói igényeket és sokkal jobb eséllyel indulunk a siker felé.