A legelső lépés, hogy feltegyük magunknak a kérdést: Miért akarunk jelen lenni az interneten?
Nézzünk meg egy példát erre:
Tegyük fel van egy kozmetikai szalonunk. Mi lehet a célunk?
Célunk lehet, hogy még több embert vonzzunk be a szalonunkba, még több kozmetikai kezelést adni el, de ahhoz, hogy ez megtörténjen az embereknek tudniuk kell a szalonunkról.
Ez egy fontos cél amelyben a digitális lehetőségek nagyon sokat tudnak segíteni.
Hogyan is tudjuk ezt megtenni?
- Szerepeltessük a vállalkozásunk helyi digitális névjegyzékben, így ha az emberek kozmetikust keresnek a keresők és a térképek segítségével a szalonja ott fog szerepelni a találatok közt.
- Webhelyet hozhat létre, amin információkat szerepeltethet a vállalkozásáról, mint például a nyitva tartás, kapcsolat, árak, szolgáltatások listája, sőt videókat és képeket is közzé tehet, cikkeket írhat tanácsokkal.
- Létrehozhat a közösségi médiában egy oldalt a szalonja részére, például a Facebookon vagy a Google+-on vagy a Twitteren, a Pinteresten, Instagramon, Youtube-on ahol fotókat, videókat, akciókat tehet közzé vagy valójában kapcsolatba kerülhet ügyfeleivel.
Ahogy ezeket megvalósítja, és egyre többen szereznek tudomást a vállakozásáról, az lesz az újabb cél, hogy ezekből az emberekből fizető ügyfelek váljanak.
A weboldalhoz olyan funkciókat is hozzáadhat mint online időpont foglalás, vagy egy értékelést lehetővé tevő részt ahol értékelhetik az emberek a szolgáltatásait, vagy egy e-kereskedelmi üzletet ahol értékesíti a termékeket, például, krémeket, pakolásokat, arctisztítókat stb.
A következő lépés ha már felkeltette az ügyfelei figyelmét, hogy internetes hirdetésekben fektessen a növekedés érdekében. Ahhoz, hogy pontosan elérje a céljait folyamatosan mérni kell a fejlődést, elemezni kell. Az Analitycs megmutatja hogy mit csinál jól és mi az ami felesleges.
A lényeg tehát, hogy pontosan határozza meg mit szeretne elérni, azután rangsorolja az online lehetőségeket, melyek ezt a célt segítik elérni.